Tre nya partners till Svensk Bilsport i historiskt samarbete
2021-04-08 i Svensk Bilsport
Prenumerera på nyheter
Du prenumererar nu på nyheter från SBF.
Vi har skickat ett bekräftelsemail till .
Prenumerera via:
RSSSvensk Bilsport har tecknat tre nya huvudsponsorskap med Teng Tools, L.Brador och Skydda.
Avtalet är unikt på det sättet att samtliga tre nya partners alla ingår i Bergman & Beving som äger och utvecklar starka varumärken för professionella användare inom bygg och industri.
Svensk Bilsport börjar det nya året med att utöka sin partnerfamilj med tre nya bolag. Alla från samma koncern. Avtalen är tre huvudsponsorskap som gäller för varumärkena Teng Tools, L.Brador och Skydda.
Teng Tools, L.Brador och Skydda ingår alla i Bergman & Beving som äger, förädlar och utvecklar bolag och starka varumärken till professionella användare inom industri och bygg. Med det nya samarbetet tillsammans med Svensk Bilsport tar de tre bolagen nu ett stort kliv in i bilsportvärlden.
- För oss är det verkligen roligt. Vi ser en väldigt bra målgrupp- och produktmatchning mellan oss och dessa bolag. Här finns det oerhört bra förutsättningar för ett framgångsrikt samarbete mellan dessa varumärken och Svenska Bilsport. Just nu håller vi på och bygger det vi kallar för Bilsportförbundet 2.0 och att nu ha med dessa bolag på den resan så har vi tre nya partners som ge bättre förutsättningar för våra medlemmar. Och det känns mycket bra och väldigt spännande, säger Peter Lindkvist, kommersiellt ansvarig på Svensk Bilsport.
Samtliga tre nya partners har alla produkter som används flitigt av bilsportutövarna, så som landslagsföraren Mattias Adielsson på bilden, men även framförallt bland mekaniker och funktionärer.
- Vi ser att bilsporten med dess medlemmar och utövare är en målgrupp som ligger oss varmt om hjärtat för den verksamhet vi bedriver och de varumärken vi har inom koncernen. Här finns människor som använder våra produkter, både i sin bilsportutövning och framförallt alla de hjältar som står bakom framgångarna så som exempelvis mekaniker och funktionärer. Vi vill verkligen utveckla bilsportsvärlden och förenkla arbetet för dessa med våra fantastiska produkter som vi med dessa varumärken har i verktyg, arbetskläder och personliga skyddsutrustning. Men inom bilsporten finns även många som har ett behov av våra produkter i sitt yrkesliv, säger Jonas Peterson, VD på Skydda Group och fortsätter.
- Förutom den faktiska användningen av våra produkter som underlättar för förbundets medlemmar så ser vi att bilsport är en miljö där vi vill finnas med i och vara en del av. Det finns många kontaktytor och värden kring bilsporten och Svensk Bilsport som vi vet kommer stärka våra varumärken mot de målgrupper som är viktiga för oss, avslutar Jonas Peterson.
Det nya samarbetet med de tre varumärkena Teng Tools, L.Brador och Skydda kommer presenteras närmare var för sig framöver.
Läs mer om;
Teng Tools här.
https://www.tengtools.com/r/se/sv/
Skydda här.
https://skydda.se/se/
Lbrador här.
https://www.lbrador.com/sv-se/