Justering Tekniska Regler Karting
2016-03-23 i Allmänt
Prenumerera på nyheter
Du prenumererar nu på nyheter från SBF.
Vi har skickat ett bekräftelsemail till .
Prenumerera via:
RSSKarting
Officiellt från Kartingutskottet.
KA-T 1.1.6 Junior 60 (60cc)
Gammal text:
TÄNDSYSTEM: Motorn ska vara bestyckad med ett tändsystem som begränsar varvtalet till 14000 v/min. Endast ett tändsystem är homologerat med nr:CSAI 01/01/2010-31/12/2014
Ny Text:
TÄNDSYSTEM: Motorer med homologering före 2015-12-31 ska vara bestyckad med ett tändsystem som begränsar varvtalet till 14000 v/min. Detta tändsystem är homologerat med nr:CSAI 01/01/2010-31/12/2014
Motorer med homologering från och med 2016-01-01 ska vara bestyckade med ett tändsystem som begränsar varvtalet till 14000 v/min. Detta tändsystem är homologerat med nr:CSAI 01/ACZ/14
Gammal text:
MOTOR: Av SBF nationellt homologerade 60 cc motor som ska vara encylindrig med slirkoppling och elstart. Motorn ska alltid uppfylla homologeringshandlingarna för respektive motor.
Originaldelar för respektive motor ska alltid överensstämma med bilder och mått i gällande homologeringshandling. Topplock, cylinder och vevhus ska vara märkta av tillverkaren. Motorn ska ha en cylindervolym på maximalt 60 cc och en topplocksvolym på minst 6,8 cc. Avgas och insugsport samt överströmningskanaler mäts med ett 10 mm brett och 0,2 mm tjockt bladmått och ska alltid överensstämma med homologeringshandlingarna för respektive motor.
Placering av bladmått enligt CIK.
Ny text
MOTOR: Av SBF nationellt homologerade 60 cc motor som ska vara encylindrig med slirkoppling och elstart. Motorn ska alltid uppfylla homologeringshandlingarna för respektive motor.
Originaldelar för respektive motor ska alltid överensstämma med bilder och mått i gällande homologeringshandling. Topplock, cylinder och vevhus ska vara märkta av tillverkaren. Motorn ska ha en cylindervolym på maximalt 60 cc och en topplocksvolym på minst 6,8 cc. På äldre motorer, homologerade före 2015-12-31, mäts avgas och insugsport samt överströmningskanaler med ett 10 mm brett och 0,2 mm tjockt bladmått och ska alltid överensstämma med homologeringshandlingarna för respektive motor.
På motorer med homologering giltig från och med 2016-01-01 mäts motsvarande mått med 5 mm brett och 0,2 mm tjockt bladmått och skall alltid överensstämma med homologeringshandlingarna för respektive motor.
Placering av bladmått enligt CIK.
KA-T 2.5.1 Front Fairing monteringskit
Gammal text:
Följande delar skall vara märkta med CIK Logo & Homologeringsnummer:
1. Fäste för front fairing (de 2 delarna ska vara tillverkade i plast).
2. Stödklämma för frambumper(de 2 halvorna ska vara tillverkade i plast).
Ny text:
Följande delar skall vara märkta med CIK Logo & Homologeringsnummer:
1. Fäste för front fairing (de 2 delarna ska vara tillverkade i plast).
2. Stödklämma för frambumper(de 2 halvorna ska vara tillverkade i plast). Krav om CIK Logo & homologeringsnummer under denna punkt gäller endast för CIK homologerade klasser.