Folkspel utökar sitt samarbete med Svensk Bilsport
2016-10-11 i Svensk Bilsport
Prenumerera på nyheter
Du prenumererar nu på nyheter från SBF.
Vi har skickat ett bekräftelsemail till .
Prenumerera via:
RSSFolkspel, som bland annat, äger varumärket Bingolotto är sedan tidigare en partner till Svensk Bilsport, men inför 2017 växlar företaget upp i den satsningen.
- För oss känns det riktigt roligt att Folkspel väljer att utöka samarbetet och att de väljer att öka sin närvaro inom vår idrott. Deras närvaro skapar även möjligheter för våra föreningar att höja sina intäkter genom att använda sig av Folkspels produkter, säger Jörgen Ekwall, marknadsansvarig på Svensk Bilsport.
Folkspel kommer även finnas med på Bilsportgalan för att dela ut ett nyinstiftat pris, Årets Folkspelsförening. Ett pris som tilldelas den förening som sålt mest av Folkspels olika produkter, exempelvis Bingolotto och Sverigelotten.
Den vinnande föreningen får 10 000 kr att handla för hos en partner till Folkspel. Bäst förra året var Nyköpings Folkraceklubb.
- För oss på Folkspel är det viktigt med engagemang inom idrottsrörelsen och det känns kul att vi nu kan öka samarbetet med Svensk Bilsport och att det kommer föreningarna till del. Att vi med våra produkter kan hjälpa föreningslivet och i det här fallet bilsportföreningar till ökade intäkter tycker vi är bra. Att dessutom också kommer kunna premiera den bäst säljande föreningen och att de får ta emot priset under en riktig galafest blir extra trevligt, Helen Eriksson, KAM Riksorganisationer/Specialförbund hos Folkspel.