Historiska: Regeländring Appendix K Lotus Elan
2019-04-04 i Allmänt
Prenumerera på nyheter
Du prenumererar nu på nyheter från SBF.
Vi har skickat ett bekräftelsemail till .
Prenumerera via:
RSS
Det som är struket i 2019 Appendix K, appendix VII ”Specific to certain cars” LOTUS ELAN (Homologation no. 127) är nedanstående text kopierat från sidan 86 i Appendix K 2019.
Lotus Elan (Homologering Nr: 127 / 527 / 3026 / 3027)
- ROPS (skyddsburen) måste vara av tidigare typ, certifierad av Safety Devices (E0 1 X, från 1993) och från Sassa skyddsbur SAS (från 2000), och Andy Robinson Race Cars (MSA Certifikat Nr: 15/2415, från 2015) och för Wiechers (DMSB Certificate Nr: 2–78467 från 2017) eller en konstruktion som lika och är certifierad från Bilsportförbundet, efter har blivit godkänd av FIA (enligt det som finns i artikel 1.2.1.(d) i Appendix VI i Appendix K.)
Gällande Lotus Elan homologeringshandling No 127 gör att hemmabyggda burar/bågar inte är tillåtna längre.
I fortsättningen gäller appendix VI 5.1 “ROPS for cars having a backbone chassis,aluminium tube chassis or wich are of all fiberglass construction, must have beensubmitted by an ASNto the FIA for approval.” För Lotus Elan homologering 127.