Motul blir huvudsponsor för drifting
2019-04-19 i Svensk Bilsport
Prenumerera på nyheter
Du prenumererar nu på nyheter från SBF.
Vi har skickat ett bekräftelsemail till .
Prenumerera via:
RSSLagom till säsongspremiären av årets SM-serie i drifting står det nu klart att oljeproducenten Motul blir huvudsponsor till driftingen och årets SM-serie som kommer gå under namnet Swedish Drift Championship by Motul.
Motul som har en lång historik av att producera högkvalitativa smörjmedel, för användning såväl inom tävlingsverksamhet som för privatbruk, har också under många år varit partner till flera stora motorevent i Europa. Nu kliver företaget in i Svensk Bilsport och specifikt i sportgrenen drifting där de blir gren-och namnsponsor till SM-serien.
- Motorsporten har alltid varit en viktig kanal för oss när det gäller att nå ut till målgruppen och vi ser speciellt driftingen som en växande och intressant gren som har en annan profil på sina förare och publik. En målgrupp som vi gärna vill nå ut till med våra produkter, säger Torbjörn Ekenstam ansvarig för Motul i Norden.
SM i drifting som startar sin serie under helgen 30 april/1 maj kommer sändas live på Svensk Bilsports egen kanal, sbfplay.se.
- Vi har haft en riktigt rolig början på 2019 sett till partnersamarbeten. Motul är det fjärde partnersamarbetet som vi tecknar på en kort tid. Det som är extra roligt med Motul är att de kliver in i en specifik sportgren. Det här är ett koncept och en rättighet som vi arbetat fram, att företag kan kliva in mer riktat till en specifik målgrupp och nu ser vi resultatet av detta. Riktigt roligt. Roligt också tycker jag är att Motul uppmärksammat den växande sportgren som driftingen är där utskottet arbetat hårt för att lyfta sporten ytterligare, säger Anna Nordkvist, vd för Svensk Bilsport.
Förutom att synas och bli en del av Svensk Bilsport kommer även driftingförarna fysiskt få ta del av Motuls produkter, framför allt de förare som tar sig upp på prispallen då Motul även kommer stå för oljan på prisbordet under årets SM-serie.
- Det är en självklarhet tycker jag nu när vi blir partners till sporten att förarna får ta del av den produkten vi har. Och jag kan lova att de kommer märka skillnad. Det är en premiumolja vi har, avslutar Torbjörn Ekenstam.